Evim › Forums › DENEYİMSEL ÖĞRENME – METODOLOJİ › Farklı Stillere Göre EÄŸitimi Yapılandırma
-
Farklı Stillere Göre Eğitimi Yapılandırma
Mustafa ErdoÄŸan tarafından güncellendi. 2 years önce 2 VatandaÅŸ · 2 Gönderi
-
Bir eğitim ortamında eğer çok fazla farklı öğrenen profili var ve öğreten stili ise tek bir stilde odaklıysa, esneklik nasıl sağlanabilir? Hangi stratejiler izlenebilir?
Deneyimsel öğrenme döngüsünde dönüyor olmamız yeterli midir? Bu bağlamda kafama takılan aslında deneyimsel öğrenme döngüsü etrafında dönerken bir öğrenen stiline sahip kişi sadece kendi stilini kapsayan noktada mı daha iyi öğreniyor? Ya diğer stillere yönelik noktalar?
-
Bir eÄŸitimci olarak döngünün etrafında dönüyorsan eÄŸer, eÄŸitici profilinin dört rolünde de bulunuyorsun demektir zaten. 🙂
Daha iyi öğreniyor demeyelimde kendini daha iyi hissediyor. İlgisi ve dikkati daha çok çekiliyor. “İyi öğrenme” dediÄŸimiz ÅŸey deneyimsel öğrenme teorisinde yer alan DERİN ÖĞRENME ile iliÅŸkili bu ise döngünün tamamında öğrenme (full-cycle-learning) ile mümkün. Çünkü bizim için “öğrenme” dediÄŸimiz ÅŸey hem duyuÅŸsal, hem algısal, hem biliÅŸsel hem de eylemsel bir ÅŸey. Bu dördünün tamamı kapsanmadığında “tam” bir öğrenmeden söz edemiyoruz. Sürecin gün sonunda davranışa dönüşebiliyor olması lazım.